Press Room

Het softwarepakket dat beantwoord aan al uw dagelijkse uitdagingen voor digitale media

Nero 2016 – de oplossing voor uw digitale media uitdagingen met pc-software van wereldklasse, mobiele apps en mediastreaming die het gewoon doet

Karlsruhe, Duitsland, 21 september 2015. De nieuwe Nero 2016 biedt multimediafanaten nu een nog meer geavanceerde en krachtige totaaloplossing voor het beheren, streamen, afspelen, bewerken, rippen, kopiëren, branden en delen van bestanden. Met Nero 2016 zijn er geen grenzen meer aan de creativiteit als u optimaal gebruik wilt maken van uw foto's, video's en muziek in uitzonderlijke kwaliteit. De Nero 2016 Classic en Nero 2016 Platinum pakketten zijn volledig compatibel met Windows® 10 en introduceren meer dan 20 fantastische nieuwe functies die te maken hebben met streamingfuncties voor multimedia, de integratie van smartphones, tablets en smart tv's, en naast automatisch geoptimaliseerde beeld- en geluidskwaliteit ook vele gebruiksverbeteringen en betere prestaties.

“Nero 2016 houdt rekening met de huidige uitdagingen waarmee het digitale medialandschap heeft af te rekenen en het gebruikersgedrag te wijzigen door de beste connectiviteit te bieden tussen pc's, mobiele apparaten en smart tv's,” zegt Jürgen Kurz, CEO van Nero AG. “Het gebruik van mobiele media, mediastreaming en een snelle stijging van beelden en video's in ultra-high-definition spelen een grote rol in de digitale levens van onze klanten. Doorgaans hebben ze te maken met het beheren van vele duizenden foto's, videoclips en muziekbestanden en toegang tot al deze bestanden op alle mogelijke bestanden. Nero 2016 brengt weer orde in deze chaos – snel en eenvoudig!”

Er werden aanzienlijke verbeteringen gerealiseerd op het gebied van streaming van en naar elke toestel met DLNA / UPnP-functie waardoor digitale media op compleet nieuwe manieren kunnen worden gebruikt. Dit is slechts één voorbeeld van hoe de Nero 2016 suites uw ideale softwarepakket zijn voor de uitdagingen van de huidige digitale media.

Nieuwe App: Nero Streaming Player verbindt smartphone, tablet, smart tv en pc

De Nero Streaming Player is een nieuwe, gebruiksvriendelijke speler app voor smartphone en tablet die diavoorstellingen, video's en muziek op een mobiel apparaat direct op een smart tv in de woonkamer afspeelt. Het werkt tegelijkertijd ook als afstandsbediening, browser en afspeelapparaat voor de Nero MediaHome mediaserver. De opgezochte content kan vervolgens direct naar een smart-tv worden verstuurd. De nieuwe iOS en Android app combineert zo de krachtige functionaliteit van een pc mediaserver met het zoekcomfort van mobiele apparaten en de ultieme beeldkwaliteit van grote smart-tv's.

Nero 2016 Classic – Digitale partner voor elke gelegenheid

Nero 2016 Classic is een multimedia totaaloplossing waarvan de kwaliteit en functionaliteit zijn bewezen. Een nieuwe previewfunctie voor videobewerking in Full HD kwaliteit met de optie om een tweede monitor als previewscherm te gebruiken zorgt voor een nog betere digitale ervaring.

Het kan verrassend klinken dat meer dan 25 procent van de schijven die met Nero worden gebrand nog steeds audio-cd's zijn. Met de nieuwe versie van Nero Classic kunt u nu muziekvideo's en radio-opnames direct als audiobestanden importeren en de geluidskwaliteit automatisch laten normaliseren en optimaliseren. Bovendien is de verbeterde hardware-ondersteuning voor het rippen en converteren van video en audio nu gecombineerd met ondersteuning voor de nieuwste en meest populaire mobiele apparaten. Deze kunnen gemakkelijk uit een lijst worden geselecteerd zonder rekening te hoeven houden met bestandsindeling en instellingen. Dit garandeert op elk apparaat de beste kwaliteit voor de media tijdens het afspelen, streamen, bewerken of delen.

Nero 2016 Platinum – De digitale partner voor veeleisende gebruikers

Nero 2016 Platinum heeft nu nog meer optimalisaties en verbeteringen. Naast alle functies van de Nero 2016 Classic suite, biedt Nero 2016 Platinum extra topfuncties voor een meer verfijnde digitale levensstijl. Dankzij de recent toegevoegde “stashimi” muziekrecorder kan gratis een persoonlijke muziekcollectie worden samengesteld door gebruik te maken van een 'wish list' functie om MP3's te vinden en op te nemen van meer dan 100.000 online radiozenders. Eigenaars van 4K en UHD-tv's, pc's, smartphones en camcorders kunnen ook rekenen op de geïntegreerde 4K-ondersteuning voor de beste kwaliteit op elk niveau. Videobewerking in 4K, 4K diavoorstellingen en 4K-afspeelmodus bieden ongekend kijkplezier in de woonkamer. Bovendien zorgen de honderden professionele video-effecten evenals de ontwerp- en menusjablonen voor elke gelegenheid dat de Platinum versie echt waar voor zijn geld biedt.

Nog meer nieuwe functies in Nero 2016 zijn:

-       Vlot starten van de app en goed overzicht dankzij het nieuwe instelbare Nero Startmenu

-       Creëer en druk professioneel ontworpen schijfhoezen, inlays en labels met de geïntegreerde Nero CoverDesigner die vele nieuwe ontwerp- en afdruksjablonen bevat

-       Nero MediaHome voor een mediabibliotheek op maat die u overal meeneemt; zet uw mediacollectie inclusief alle metagegevens zonder problemen over, gezichtsherkenning en geotags voor pas geïnstalleerde pc's

Collectie van mobiele Apps

Diverse iOS en Android apps verruimen de leuke en spannende opties waarvan u in Nero 2016 gebruik kunt maken.

-       Nieuw! Nero Streaming Player: streamt media van en naar een smartphone of tablet

-       Nero AirBurn: direct branden van een smartphone of tablet via Wi-Fi naar de pc

-       Nero Handleiding Apps: geef expert advies over het gebruik van Nero pc producten zoals een professional

-       Nero MediaHome WiFi Sync: media-overdracht tussen pc en mobiele apparaten via wifi

Keuze uit volledige prestatie-aanbod of offline oplossingen

Nero 2016 Classic is beschikbaar aan de aanbevolen verkoopprijs (Suggested retail price = SRP) van €79,99 en Nero 2016 Platinum vooor €99,99 (SRP) bij erkende Nero verkooppartners of direct via de Nero online shop op www.nero.com. Eigenaars van een vorige versie van Nero kunnen ook upgraden tegen een speciaal tarief. Nero biedt licentieprogramma's op maat en met korting die bedoeld zijn om te voldoen aan de behoeften van bedrijven, onderwijsinstellingen of overheidsdiensten wereldwijd.

Nero 2016 bestaat uit offline oplossingen die hun waarde hebben bewezen, zoals Nero Burning ROM 2016 (software om schijven te branden; SRP €49,99), Nero Recode 2016 (videoconverter en ripper; SRP €39,99) en Nero MediaHome 2016 Unlimited (media bestandsmanager en mediaserver; SRP €39,99) die ook bijgewerkt zijn met de nieuwe functies en afzonderlijk online kunnen worden gekocht. Naast de uitgebreide video-ondersteuning voor 4K en de volledige functionaliteit van Nero Video 2016 (video bewerking; SRP €49,99), biedt Nero 2016 Platinum ook een onbeperkte volledige licentie voor de nieuwe zoek- en opnamesoftware voor muziek Stashimi (SRP €19,99) van het gelijknamige bedrijf.

Alle mobiele apps kunnen gratis gedownload worden van de App StoreSM en op Google Play™.

Voor meer informatie en om een gratis testversie voor 15 dagen te downloaden, zie www.nero.com.

Over Nero

Nero ontwikkelt software waarmee consumenten van over de hele wereld altijd kunnen genieten van hun video's, foto's en muziek. Nero produceert multimediasoftware die overal wordt gebruikt en over krachtige apps beschikt voor mediabeheer, afspelen, bewerken en converteren van video's, het synchroniseren van content en branden van schijven. Nero BackItUp biedt een innovatief en gebruiksvriendelijk concept voor back-up op pc's en mobiele apparaten. Nero TuneItUp is een krachtige en vlotte pc cleaner waardoor computers sneller werken en stuurprogramma's en software bijgewerkt blijven. Nero heeft kantoren in Karlsruhe, Duitsland; Glendale, Californië, VS; Yokohama, Japan; en Hangzhou, China. Meer informatie op www.nero.com.

Nero en zijn productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Nero AG. Overige product- en merknamen kunnen handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn van de respectieve eigenaren en impliceren geen affiliatie met, sponsoring van of ondersteuning door deze eigenaren. © 2015 Nero AG. Alle rechten voorbehouden.

Microsoft en Windows zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen.

Contactgegevens:
Nero AG